ملاقات امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در گامبیا قرار گرفتن نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
سرخط خبرها

روسیه در قدس دفتر نمایندگی باز می‌کند

  • کد خبر: ۱۶۹۷۲۳
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
روسیه در قدس دفتر نمایندگی باز می‌کند
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قصد دارد شعبه‌ای از سفارتخانه‌اش در سرزمین‌های اشغالی را در قدس افتتاح کند.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از خبرگزاری راشا تودی، این دفاتر جدید بخش کنسولی که در بیانیه‌ای رسمی به عنوان "شعبه‌ای از بخش کنسولی سفارت روسیه در اسرائیل" توصیف شده، ادعای مالکیت مسکو روی زمینی که این دفتر در آن واقع شده، تقویت می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه تایید کرد، این ملک که در مرکز شهر قدس واقع شده، در حال حاضر یک پارکینگ است اما به محل اسکان دیپلمات‌های روسی و همچنین یک سالن کنفرانس تغییر کاربری خواهد داد. این وزارتخانه این توافق را که ماه گذشته با شهرداری قدس اشغالی امضا کرده به عنوان "یک دستاورد دیپلماتیک" توصیف کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: باور داریم که این اقدام کاملا به نفع تقویت هر چه بیشتر روابط چندجانبه دوستانه میان روسیه و اسرائیل و همچنین همسو با رویکرد تغییرناپذیر کشورمان در رابطه با یک راه‌حل عادلانه و صلح‌آمیز خاورمیانه است.

روسیه روی ده‌ها ملک در قدس ادعای مالکیت دارد که برخی از آنها درگیر اختلافات حقوقی دیرینه هستند. گرچه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی معروف‌ترین این ملک‌ها یعنی "حیاط الکساندر" را به روسیه وعده داده بود، اما تصمیمش در سال ۲۰۲۲ میلادی توسط دادگاه ملغی شد. اما با وجودی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سال گذشته شخصا از نفتالی بنت، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی درخواست کرده بود، این مساله همچنان حل نشده باقی مانده است.  

از زمانی که آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد، تعدادی از کشورها نیز از جمله گواتمالا و هندوراس سفارت‌های خود را به قدس منتقل کردند و تعدادی دیگر از کشورها نیز چنین وعده‌ای دادند.

قرار است این دفتر سیاسی دولت روسیه در پنج تا ۱۰ سال آینده ساخته شود و شروع به کار کند.

بیشتر سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های کشورهای خارجی در تل‌آویو مستقر است. اما، بعد از تصمیم دولت آمریکا در سال ۲۰۱۷، چهار سفارتخانه در آن شهر شروع به کار کردند. هنگامی که دولت ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ جابجایی سفارتخانه کشورش به قدس اشغالی را اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ضمن ابراز نگرانی از آن تصمیم دولت ترامپ گفت: «چنین اقدامی می‌تواند چشم‌انداز صلح در خاورمیانه را از میان ببرد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->